Al 10 weken in Spanje! - Reisverslag uit l'Alfàs del Pi, Spanje van Laura Mertens - WaarBenJij.nu Al 10 weken in Spanje! - Reisverslag uit l'Alfàs del Pi, Spanje van Laura Mertens - WaarBenJij.nu

Al 10 weken in Spanje!

Door: Laura Mertens

Blijf op de hoogte en volg Laura

30 Oktober 2015 | Spanje, l'Alfàs del Pi

Hola!
Inmiddels woon ik alweer 10 weken in Spanje en de tijd gaat hier zo onwijs snel. Ik heb in die tijd eigenlijk nog geen 1x de tijd gehad om een reisverslag te schrijven, maar nu eindelijk toch een keer begonnen. In de 10 weken dat ik hier zit heb ik veel ervaringen opgedaan en hele toffe mensen ontmoet! Het plan was om vanaf week 1 alles op te schrijven maar helaas is dat niet gelukt.

Ik woon in l'alfas del pi, een dorpje tussen La Nucia en Benidorm in. Ik woon boven een supermarkt en einde van de straat is er een kroeg, Robins nest de stamkroeg van de studenten hier.

Mijn stage is in La Nucia en elke ochtend loop ik zo'n 40 minuten richting de bergen om er te komen (fietsen was echt niet te doen). Elke dag weer ben ik verast hoe mooi de natuur is langs de route die ik loop. Overal waar ik kijk zie ik hoge bergen, mooi palmbomen en eekhoorns die zo nu en dan voor me langs lopen. Ik moet ook niet te veel op de natuur letten aangezien ik gedeeltelijk over een grote autoweg loop waar ik eigenlijk ook nog elke dag verbaasd over ben. Datzelfde heb ik ook als ik hier fiets, je rijdt op een n-weg, en je gaat tegelijk met de auto's de rotonde over heel gek, maar ook weer heel tof! Maar nog even over stage, Montebello Residencia. Ik loop bij deze organisatie stage, en de collega's zijn heel aardig. Ik ben er alleen wel achtergekomen dat de stage niet mijn ding is. Ik werk met dementerende ouderen, ik doe activiteiten met ze, verzorg de koffie en begeleid ze met eten. Het is niet dat het vreselijk is, maar gewoon niet de richting die ik op wil. Ik vind het moeilijk om te zien hoe hard de mensen hier achteruit gaan/zijn gegaan en ik probeer daarom ook de dagen voor hun zo leuk mogelijk te maken.

De ligging van mijn stage is echt geweldig, la Nucia ligt hoger dan Alfas, Benidorm en Albir en hier kijk je dan ook op uit. Heel gaaf om te zien. Zeker nu de wintertijd is ingegaan en het 's avonds donker is als ik mijn stage verlaat. Duizenden lichtjes komen je tegemoet, echt heel mooi! Ik loop stage van maandag tot donderdag en heb standaard 3 dagen weekend!


We zijn hier met 24 studenten en het is een hele leuke groep. Iedereen is bijna vrij in het weekend en vaak gaan we naar Robins nest, of stappen in Benidorm. Ik was op 3 oktober jarig en iedereen kwam langs+aanhang, ik wist niet eens dat er zoveel mensen in ons huisje pasten!

Oja, het huis! Ik woon hier samen met Lisanne en Wouter in Edificio Bonavista 28, echt een heel leuk huisje. Lisanne en Wouter zijn ook heel aardig en eigenlijk waar we snel gewend en voelde het als thuis!

In de tijd dat ik hier zie heb ik zoveel mooie plaatsen gezien en bijna alles is goed te bereiken met de bus, bus 10

Mijn ouders zijn op bezoek geweest toen ik hier 8 weken zat. We hebben de toerist uitgehangen in Benidorm, heerlijk op het strand gelegen in Albir, de stad Alicante bezocht en als laatste en toch echt wel het gaafste van alles is dat we op jeepsafari zijn geweest! Op maandag werden we vroeg opgehaald door de jeep om vervolgens de mooiste plekjes in de provincie Alicante te zien! We zijn naar de watervallen 'les fonts d'algar' geweest, Guadalest, Callosa d'en Sarrià, Benimantell, Polop en nog een aantal plaatsen waar we snel door heen zijn gereden. We zijn een berg opgegaan waar we boven de wolken reden, geracet door een bamboe bos en erg veel gelachen. Ja het weekje met mijn ouders was echt geslaagd! Ik moest ook weer heel erg wennen om weer alleen hier te zitten, maar na een dag was dat gevoel gelukkig weer voorbij!

Tot nu toe was dit wat ik even wilde vertellen!

Adios

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Laura

Hola ik ben Laura, 20 augustus vertrokken naar Spanje om hier 4 maanden lang stage te gaan lopen! Door alle drukte en nieuwe ervaringen ben ik er eigenlijk nooit aan toe gekomen om deze op te schrijven, vandaar nu deze blog. Ik blijf hier tot 18 december. De tijd vliegt!

Actief sinds 19 Aug. 2015
Verslag gelezen: 142
Totaal aantal bezoekers 1554

Voorgaande reizen:

20 Augustus 2015 - 18 December 2015

Stage in Spanje!

Landen bezocht: